Vårsesongens siste regatta

Plutselig var tiden kommet for vårsesongens siste regatta. Åtte Jysla Løgne seilere mønstret på, og ambisjonene var selvfølgelig seier. Fin vind og fint vær, den eneste usikkerheten var egentlig om reparasjonen av storseilfallet ville gli glatt. Det gikk heldigvis fint og vi fikk storseilet både opp og ned uten problemer.Den neste usikkerheten som dukket opp var at startbåten var fraværende.

Full fart på teambuilding

Jysla Løye er kommet hjem etter noen uker på tur, men ligger ikke og støver i brygga av den grunn. Torsdag var det teambuilding med Datametrix på programmet. Med frisk vind var vi litt i tvil om hvor mye vi skulle gjøre ut av det, men vi valgte å seile med fullt seilareal. Det ble en frisk start med kryssing innover. Innover i fjordene var det derimot litt mindre vind og vi ble tøffere. Vi satte

Onsdagsseilas på direkten

Etter en lang transport fra Spangereid, som startet kl. 02 natt til onsdag, klarte vi å nå onsdagsseilasen med ca. 15 minutters margin. To mann ble plukket opp på bølgebryterne på Sølyst med seilene oppe og av gårde var vi. Båten var turrigget, med riggen skrudd til kuling og transportfokka på, i tillegg til noen hundre kilo ekstra vekt under dekk. Det viktigste var uansett å delta, og med
Read More....

Frisk seilas og god fart

Nå ble det en sen kveld på grunn av forberedelser og planlegging til Færderavreise, så det blir referat i stikkordsform.Mye vind, lite mannskap, comeback fra Dejan.Bane: Riska-Ramsvik, måtte reve 15 minutter før start, Express brakk masten så starten ble utsatt.Bommet litt i starten og kom litt dårlig ut. Bedret seg oppover kryssen, rundet først.Lå over 10 knop på hele spinnakerleggen, med

Frisk seilas med interessant spinnakernedtak

Etter en ukes pause for å feire nasjonaldagen, var det en ny sjanse til å vise konkurrentene hekken. Pga. en potensiell langhelg hadde dessverre store deler av mannskapet prioritert ferie foran seiling, og Jysla Løye måtte utvide mannskapskretsen for å komme seg på banen i det som viste seg å bli en frisk seilas mellom Riska og Marøysteinen.Etter mer eksperimentering med instrumentene ser det

Ny reklame i storseilet

Storseilet har fått ny dekor. Gult er kult!

Kort seilas i nye jakker

Med sommerlig temperatur, lett vind og nye jakker, lå alt til rette for en fin dag på fjorden. Vinden blåste fra nordvest så banevalget falt på Riska-Ramsvik.Starten gikk greit, men på kryssen ble vi presset til å seile langs Lifjell. Uansett fikk vi ikke farten vi ønsket og var en stund fjerde båt i feltet. Vi rundet som tredje båt, men hadde en god setting og jibb og tok opp jakten på
Read More....

Ny sesong, ny sponsor, ny folie, nye muligheter...

Etter en hektisk uke med mye aktivitet for å bli klar til sesongen, og selv med et par unødvendige ekstrajobber før avgang (av med forstaget pga. kreativ fortøyning, mann i masten for å hente et fall), ble vi klare til regattastart.Det var mye vind, så heldigvis var det 9 mann som mønstret på for å endelig få praktisere alt de hadde trent på i vinter. Flere klagde også på at seilklærne

Vanskelig hjemtur

Søndagens regatta fra Helgøysund tilbake til Stavanger ble en krevende affære. Ikke fordi det var mye vind, snarere tvert imot. Dessverre er det veldig frustrerende med flere "omstarter" når man har båten med den høyeste ratingen. Vi kom godt av gårde og la konkurrentene langt bak i kjølvannet. Dette varte helt til vi kom til Finnøy hvor det var slutt på

Jysla Løye i Helgøysund

Jysla Løye seiler Shorthanded Weekend denne helgen og ligger i Helgøysund etter en fin spinnakerseilas med mye krevende vindskift. Foreløpig resultatliste viser 2. plass av 11 i Doublehanded-klassen, så vi er godt fornøyde.Mannskap:Skipper: Jan SverreAlt annet: Joelle

Årets siste onsdagsregatta

Etter en sesong med mange dager med mye eller lite vind, var det fint å avslutte med en i passe vind. Selv om vinden var fra alle kanter en stund før start, ble det en fin regatta mellom Snekka og Ramsvik.Etter mye diskusjon frem og tilbake før start, ble vi enige om å prøve oss på babord merke da dette så ut til å ha en liten fordel. Det var også et par andre båter som hadde funnet ut det

Ny fin seilas

Heldigvis var det mer vind enn forrige onsdag og for en gangs skyld var vi nok mannskap og vel så det. Med en vindmåler som gikk litt amok på vei ut, ble vi skremte av 20 knops vind før vi fant ut at vi måtte holde oss til den gamle teknologien.Starten var ved Gandsflu og vi var tidlig ute og hadde tid til flere slag, og til og med spinnakerseiling og jibbing, for å trene det nye mannskapet.Vi

Sløreseilas rundt Kvitsøy

Søndag stod Skudeseilasen på programmet for Jysla Løye. Dessverre kom det et par forfall pga. sykdom og diverse årsaker, men 5 forholdsvis friske Jysla Løgne seilere stilte i alle fall.Det var ikke så mye vind i starten, men det var mer enn det som var meldt, og det var meldt økende. Den vinden som var kom fra sør, så det ble spinnakerstart. Vi valgte å starte ute ved Marøy, men det skulle
Read More....

Fin dag på fjorden i lite vind

Med sommeren tilbake i Stavanger og 25 grader på fjorden, var det bare vinden som manglet i forhold til dagens onsdagsregatta. Retningen på den vinden som var indikerte start på Mariero.Etter en lengre utsettelse ble R-klassene sendt av gårde først, men det kom litt brått på de fleste og vi kom akkurat for sent til start og havnet i fisen til Oceaneering som snek seg forbi oss. Vi startet jakten

Onsdagsseilas i lett vind

Etter flere friske seilaser var det nok en gang på tide med en lettvindsseilas. Med start inne i vika ved Mariero var det lite håp om vind, men det var nok vind til å få av gårde startene og vi satte kurs for Gandsflu. Enkelte båter ville ha avkortning her, men heldigvis gjorde Oceaneering som lå først den rette beslutningen om å seile videre. Vi er tross alt på fjorden for å seile litt

Sist onsdag

Beklager manglende blogginnlegg fra forrige onsdag...Resultatmessig ble det dårlig, selv om vi så 14-tallet på loggen på lensen. Dagens høydepunkt var likevel på hjemveien da vi fikk besøk av en nise som likte å leke rundt bauen helt til vi hadde fortøyd i båsen.Mannskap:Skipper: Stein EgilStorseil: Jean-PierreFokk/spinnaker: Jan Sverre, GauteLuke: Ole Jacob (!)Fordekk: Max, JoelleResultater

Stavangerseilasen

Lørdag gikk Stavangerseilasen av stabelen, med gunderseilas fra Vågen. Jysla Løye var fylt opp med forventningsfulle sponsorer og kunder. Med den raskeste båten i feltet, måtte vi selvfølgelig vente lengst på å få lov til å starte...Over 23 minutter etter første båt gikk starten vår, så vi hadde en jobb å gjøre for å komme oss opp på listene, spesielt når mange av dem også skulle

Tilbake på hjemmebane

Etter en uke i Bergen var Jysla Løye tilbake på banen i Gandsfjorden. Det ble en frisk seilas i til tider over 20 knops vind.Før start var det diskusjon om vi skulle sette et rev eller ikke, men vi landet på å sette det. Etter at vi hadde satt det økte vinden enda mer, så det viste seg å være en god beslutning. Vi kom oss greit ut i starten ved Gandsflu og kunne sette kurs for Boganes. Vi

På hjemvei

Jysla Løye passerer sørover i Karmsundet i lett vind. Satser på å være fortøyd rundt midnatt etter en lang dags seilas fra Askøy.

2. plass

Da har det vært premieutdeling på Askøy. Det endte med en 2. plass i klassen og 4. overall. Dermed ble det premie å ta med nedover denne gangen også...Resultater

Første båt i mål

Det ble en ren spinnakerseilas fra nordspissen av Askøy til Ramsøy. Det var lite vind og utfordrende å finne de riktige vinklene der vinden stod. Vi var første båt i mål, men vinden fyllte bakfra så vi har ikke så store forhåpninger resultatmessig. Uansett en fin seilas. Takk til gjestene som gjorde en god jobb om bord!Mannskap:Skipper: ChristerStorseil:

Venter på vinden

Jysla Løye har rotet seg opp til Bergen for å seile Askøy Rundt. Ved hjelp av 2 lokale har vi klart å stable et mannskap på 5. Heldigvis er det lett vind. Foreløpig ingen vind, så starten flyttes utover. Askøy Rundt for motor foreløpig...

Oppdatering fra Haugesund

Jysla Løye er på plass i Haugesund denne helgen for å seile Scandic Maritim Haugesund Race weekend. 3 våte, Jysla Løgne seilere seilte båten til Kopervik fredag for tune-up regatta til Haugesund.Vi fikk ikke med oss 5-minutteren, men fikk startet klokka på det vi trodde var 4-minutteren. Det viste seg at gutta i startbåten hadde vært litt sløve på

Tilbake på toppen!

Etter en veldig kort sommerpause for vår del, var det plutselig igang med høstserien. Litt for kort pause for enkelte, for vi klarte bare å stable halve teamet på beina for seilas. Med frisk vind var det en ekstra utfordring, men med rev. i storseilet tok vi den på strak arm.Etter en litt kaotisk start hvor en båt presset seg inn på linja uten rett til veien, havnet vi litt i fisen. Vi fikk

Tilbake i regnet

Jysla Løye er tilbake i sin hjemmehavn etter nesten 4 uker på tur. Turen hjem gikk fint og vi fikk luftet seilene på den siste halvdelen av turen.

Seilene er oppe

Seilene er satt og vi cruiser av gårde i rundt 8 knop. Passerer snart Obrestad fyr.

Nattseilas

Det åpnet seg et værvindu og 3 tapre seilere satte seg på bussen mot Lindesnes for å hente båten. Vi kastet fortøyningene rundt kl. 23 og passerer nå Lindesnes Fyr under en stjerneklar himmel. Håper å komme oss hjem før det blåser opp i morgen.Mannskap: Lars, Jan Sverre og Joelle

Jysla Løye tilbake i Norge

Etter en lang natts seilas over Skagerak er Jysla Løye nå tilbake i Norge, nærmere bestemt i Lillesand. Det australske mannskapet har gjort en god jobb og får ferske, norske reker i belønning. Skipperen håper det blir litt igjen til han også...

På tur hjemover

Nytt mannskap har mønstret på og Jysla Løye har satt kursen nordover igjen. Australierne har fått et lynkurs i seiling og seiler nå med den store spinnakeren, mens skipperen soler seg på bakdekket. Målet for kvelden er Gilleleje.Mannskap: Jan Sverre, Joelle, Sophie and Carl

VM-seilasene ferdig

Da er VM-seilingen over for denne gang. Kun premieutdelingen gjenstår, men det spørs om ikke dette er den eneste "premien" vi får...gratis øl sponset av Elvstrøm...

Venter på vinden

Det er dårlig med vind i København i dag, så dagens seilas er utsatt på ubestemt tid. Lite vind i vente også, så det er fare for at den blir kansellert. Enkelte av mannskapet er veldig fornøyde med den avgjørelsen, da det ble Jysla Løye i går...

Klare for offshoreseilas

Et solbrent mannskap, etter en lang ventedag på fjorden i går, er klare for ny innsats med offshoreseilas i dag.

Venter på start

De sliter med å få lagt banen i skiftende vind så vi venter på start.

Planlegging av morgendagens seilas

I morgen er det distanseseilas som står på programmet. Den endelige ruten er ikke klar enda, men de aktuelle punktene er publisert. Her studeres kart for å planlegge ev. utfordringer med ruten.Resultatene fra dagens seilaser er publisert, og de var litt mer nedslående enn gårsdagens treningsseilas. 52. plass av 59 båter var noe lavere enn forventet ut fra opplevelsen vi

Første seilas unnagjort

Første VM-seilas er unnagjort. Stor stemning om bord da vi rundet toppmerket som andre båt. Ble litt vanskeligere på lensen, men vi kom i mål blant de ti første båtene. Blir spennende å se hvordan vi kommer ut på korrigert tid.

På vei til start

Da er Jysla Løye på vei ut til første ordentlige VM-seilas. Forholdene er fine, bortsett fra at vi kunne ønsket oss et par grader mer i lufta. Uansett er det bedre enn vi er vant med fra Gandsfjorden.Dette blir uansett Jysla Løye!

Resultater fra treningsregatta

Da var resultatene fra treningsregattaene publisert. Klassen på 62 båter var delt i to starter og vi plasserte oss på 13. plass av 31 i vår start. Skipperen er middels fornøyd...Bildet er fra taktikkmøtet før start...Resultater

Lykkenummer 35

Årets lykkenummer er 35. Nå er vi klarert for seiling og klare til å kaste fortøyningene for trening og treningsregatta.

Pakket og klar

Bilen er pakket, og vi er på vei til havnen for siste forberedelser og prerace.

Snart klare

Det nærmer seg VM-start for en gjeng jysla løgne og jysla spente seilere. Noen siste forberedelser gjenstår i morgen før vi er klarert for seiling.Det var vært mye frem og tilbake for å få tak i utstyr og litt bæring hører også med. Tror vi har det meste under kontroll, så får vi se om vi kommer oss på fjorden for treningsseilas i morgen.

Polering

Om vi ikke har fått polert hele båten så har vi i alle fall fått tatt det viktigste, det som konkurrentene kommer til å se...hekken...

Vel i havn

Jysla Løye er ankommet Skovshoved havn i København. Vi la oss til på den fineste plassen midt i havna, så vi ble litt skuffet da vi fikk vite at det var tildelte plasser. Lykken står som kjent den kjekke bi, så det var selvfølgelig plassen vi hadde fått tildelt vi hadde lagt oss på. Ellers er det mange svarte master i havnen, så vi blir ikke så

Vifter

Man forstår at dette er en litt større regatta enn onsdagsseilasene i Stavanger, når de har satt opp en rekke med enorme vifter for å sørge for jevne vindforhold...

København i siktet

Da er det kun sjarmøretappen inn til København som gjenstår. Vi har målet i siktet og gleder oss til å komme i havn. Ser også frem til å få resten av mannskapet om bord og komme oss utpå for å trene og bli kjent med forholdene slik de andre båtene er i gang med.

Fransk cuisine

Den franske kokken stod for en to-retters til middag. Nykokt jomfruhummer til hovedrett (selv om det ble sådd tvil om alle var jomfruer), ble etterfulgt av flamberte bananer til dessert. Tidenes første flambering i en Farr 40?

Jysla Løye i Gilleleje

Siste stopp før København ble Gilleleje. Det ble en fin tur, med fokkeseiling i rundt 8 knop hele veien. Litt kjedelig å bli forbiseilt, men 3 mot 1 skrog er feigt...JP har hatt en hard treningsøkt i dag. Ifølge treningsklokka har han gått over 15.000 skritt og forbrent over 3000 cal. Hvem sa at seiling var avslappende? Han sier at det kjennes som kiloene bare renner av,

Anholt i le

Jysla Løye har forlatt idylliske Anholt og satt kursen videre sørover. Ryktene sier at Gilleleje er målet for kvelden. JP var tidlig oppe og fisket/fikset sjøkreps til kveldens måltid, så nå gleder vi oss til middag.Det er forresten ingen mørke skyer på himmelen i dag så vi håper på en tørr seilas.
Read More....

Det er et fugtigt land...

Vann, vann, vann...enten ovenfra, nedenfra eller fra siden. Vi startet dagen med å ta på det fukt...eh...våte seiltøyet fra dagen før i håp om at det skulle tørke. Før vi hadde rundet merket utenfor havnen hadde vi allerede hilst på dagens første regnbyge. Den var av det kraftige slaget og alle håp om å kjenne noe annet enn våte klær

Læsø

Jysla Løye ligger vått fortøyd i Vesterø Havn på Læsø. Det ble en spesiell overfart med mye vær. Akkurat nå er det et usannsynlig regnvær, så vi slipper å spyle saltet av dekk i dag.De sier det er deilig å være norsk i Danmark, men vi sliter med å forstå hva de mener med det, kanskje fordi 50 % av mannskapet er fransk.Mannskapet

Skagen og skaden...

Det ble en røff tur over Skagerak for både båt og mannskap. Det gikk lenge bra...en overnervøs skipper håpte på mindre vind, mens det entusiastiske mannskapet håpte på mer vind for å sette fartsrekord. Det gikk bare nesten og "trusa" klarte å levere 19,7 knop på lensen før vi rundet bøyen utenfor Skagen. Her ble det et basketak på

Lindesnes

Da har vi rundet Lindesnes i en nydelig soloppgang. Vinden har kviknet til og vi har hele mannskapet er på beina og snart klare til å sette seil.

Jærens rev

Vi har lagt bøyen på Jærens Rev bak oss og dreid kursen sørover. Sola skinner fra klar himmel, men det er fortsatt dårlig med seilvind.

Skagen neste!

Da har Jysla Løye kastet fortøyningene og forlatt Stavanger med kurs for Skagen. Endelig mål for turen er VM i København. Vinden er rett imot så det er motorseilas forløpig, men sola skinner så ingen klager foreløpig!Følg oss på Marine Traffic!MannskapSkipper: Jan SverreFørstestyrmann: RagnarFørstereisgutt: MaxFranskmann: Jean-Pierre

Våren siste onsdagsregatta

Plutselig var dagen for vårens siste onsdagsregatta kommet. Vinden var friskere enn meldt, så det var stor diskusjon før start om riggtrim og seil. Heldigvis hadde vi 9 tjukkaser på rekka til å motvirke noe av kreftene, men vi valgte likevel å sette et rev i storseilet og seile med 4-er fokken.Vi kom greit ut i starten og valgte å gå tidlig mot Hillevågsiden. Da vi møtte de andre båtene

Ryfylke Rundt

Det var bare 5 Jysla Løgne seilere som så syn på en nattseilas rundt i Ryfylke, uten at det la en demper på stemningen. Da sola også tittet frem før start, manglet vi bare litt vind. Vinden kom noen minutter etter start, og vi hadde selvfølgelig plassert oss slik at vi fikk den først.Allerede gjennom Langøyosen var vi derfor ganske alene, og stod helt ut i Åmøyfjorden før vi måtte slå.

Målgang

Da var vi i mål på rett under 10 timer. Ser ikke noe til de andre båtene, men frykter de er litt for nære...

Vindstille

Og der var vi i vindstilla ved Finnøy som vanlig. Vi gjør 1 knop gjennom vannet...

Arsgrunnen

Da runder vi Arsgrunnen som første båt. Vi kan skimte noen seil bak i horisonten...

Ryfylke Rundt

Jysla Løye er på tur Ryfylke Rundt. Etter en god start er vi "ensam i tet". Lurer på hvor det blir vindstille og "omstart" i år...

Jysla lure-seilas

Lite mannskap og lite vind var heldigvis en god match for nok en onsdagsseilas. Den lille vinden som var klarte ikke å bestemme seg hvor den skulle komme fra og etter mye frem og tilbake med båter og bøyer ble det endelig start, rundt 40 minutter etter skjema. Banen ble lagt fra Gandsflu til Boganes.Det så ut til å være litt skjev bane, og vi satset på en start ved babord merke. Vi kom oss ikke

Ny fin kveld i Gandsfjorden

Nok en gang var det shortstemperatur og fine forhold for Onsdagsregatta. Ikke uventet var det nordvestlig vind og Riska-Ramsvik som var banevalget.Vi kom ut i andre rekke, men ble klemt mellom to båter og måtte slå oss bort tidlig. Zorro gikk mot Lifjell og fikk et løft der, mens vi gikk mot Usken. Da vi møttes midt i fjorden igjen, var vi litt bakpå.Traff bedre på lensen, spesielt på slutten,

Dressed for success...

Ny onsdag, og selv om værgudene viste seg fra en annen side enn meteorologene hadde lovet tidligere i uken, var stemningen god. Etter at langbuksene var kommet på, for de som hadde valgmuligheten, satte vi kurs for start.Vi var ute i god tid og med en startbåt som var det motsatte ble det en del venting inne ved Riska. Likevel brukte vi ikke tiden til å tune inn båten. Vi slet dermed med å få

Nydelig dag på fjorden

Nok en gang var det på tide med onsdagsregatta. Flere av de faste hadde meldt forfall, og Siddis Racing måtte hente inn eksterne krefter fra sponsorer og hjelpere for å fylle opp laget. Likevel var vi 9 mann som forlot havnen med retning for start ved Riska.Det var sol, shorts, fin bris og som vanlig god stemning før start. Starten var derimot ikke like fin som været. En litt tidlig tur opp på

Onsdagsregatta på autopilot

Etter en lang helg med diverse feiringer, var det igjen på tide med onsdagsregatta. Nok en gang stilte vi mannsterke, og ambisjonene var som vanlig på topp. Det var lite vind i havna, og med forrige onsdagsregatta friskt i minne, valgte vi å beholde lettvindsinnstillingene på riggen, og lempe all ekstra vekt på land.Ute i fjorden kom det imidlertid mer vind enn antatt, og vi angret litt på setupen.

Lite vind og stor seier

Det var meldt lite vind så det ble skrudd ivrig på riggen før avgang. Da vi kom utpå var vinden friskere enn antatt, så vi ble enige om medium-fokka. Like før start døde imidlertid vinden helt og det ble et hektisk seilskift til lettvindsfokka. Starten ble veldig kaotisk da ingen av båtene kom seg bort fra startområdet. Vi brukte rundt 5 minutter før vi passerte startlinja, men det var ikke

Jysla Løye i vågen

Etter en frisk, men fin turseilas, ligger Jysla Løye nå i vågen og mannskapet nyter et par kalde på bakdekket. Selvfølgelig på beste plassen i havna...

Endelig sesongstart

-men det gikk ikke helt etter planen...Etter en lang og kald vinter var det endelig på tide å børste støvet av seilklærne og rote frem seilerskoene fra bakerst i boden. 8 av Siddis Racings harde kjerne mønstret på, og var enige om at kun seier var godt nok. Dessverre er realitet og ambisjoner ikke alltid samsvarende.Vinden ble litt friskere enn værvarselet tilsa, så heldigvis hadde vi klart

Sjøsatt

Jysla Løye er rekordtidlig på vannet i år og den store nyheten i år er at designet fortsatt er det samme som i fjor. Fortsatt en liten måned til sesongstart så vi har god tid til å få ting i orden.

Ut av vinterdvalen

Jysla Løye er pakket ut av vinterkåpen og snart klar for sjøen igjen. Det ryktes at Siddis Racing er påmeldt til ORC-VM i København i sommer, så det blir en viktig oppkjøringsperiode fremover.

Sesongavslutningsfest

Selv om sesongen har vært litt variabel, la det ingen demper på stemningen under den årlige avslutningsfesten. Nok en gang endte vi på hyttetur i Sirdalen.

Sesongavslutning med stil!

Av diverse årsaker valgte halve mannskapet, deriblant taktikeren, å være igjen hjemme under dagens seilas. I den lette vinden skulle det vise seg å være en god taktikk å vektoptimalisere.Med vind fra sørøst seilte vi Snekka-Mariero. Vi kom oss godt ut i starten og valgte tidlig å gå ut i fjorden for å møte vinden. Ved Marøy fikk vi litt trafikktrøbbel med Expressene, men etter at de var

Frisk onsdagsregatta

Etter en høst med mye slitasje på mannskap og utstyr, er vi endelig tilbake på nett...1 rusten skipper, 3 topptrente seilere, 2 delvise seilere og 1 fersk sponsorseiler skulle forsvare Siddis Racings ære på fjorden. Skipperen hadde mest lyst å sette riggen til lettvindsforhold, men etter en sjekk av værmeldingene ble vi enige om å beholde den i base. Da vi kom utpå fant vi ut at vi kanskje

Storseilfallet

Det var meldt mye vind denne onsdagen. Meldingene varierte mellom 20 og 30 knop så det ble litt diskusjon på forhånd om det var fornuftig å gå ut siden vi også var litt tynne i rekkene. Det ble bestemt oppmøte i båten kl. 17 og ta avgjørelsen derfra. I Galeivågen skinte sola fra knallblå himmel så det var bare å stramme opp riggen og komme seg ut.Vi satte rev i storseilet og gjorde klar

Endelig igang igjen

Etter en lang sommer uten onsdagsseiling, var vi endelig igang igjen. Noen sene forfall førte til et noe redusert mannskap, men i lett vind skulle ikke det by på noen store problemer.Største bekymringene før avgang var Lars som hadde glemt matpakken, og Ole Jacob som hadde glemt shortsen. Ute i fjorden fikk vi nok en bekymring, med manglende vind. Starten ble lagt til Mariero, og da vi kom oss

Klar for høstsesongen

Da var Jysla Løye nyspylt og klar for høstsesongen. Den starter med Haugesund Race Weekend denne helgen, før onsdagsregattaene starter neste uke.Takk til Stavanger Båtverksted for god hjelp nok en gang!

Snapchat

Siddis Racing går videre i den teknologiske verden. Nå er vi også på Snapchat! Brukernavn: Siddis Racing

Våt og kald kveld på fjorden

Sommeren lar fortsatt vente på seg i Stavanger, men det tok ikke motet fra seks Jysla Løgne karer en våt onsdag i juni. Med Brasil-skipperen tilbake bak roret kunne heller ikke et par sene forfall dempe optimismen foran en litt roligere regatta enn det som har vært trenden i vårserien.Starten gikk inne ved Riska, som vanlig, men starttaktikken slo ikke helt til i dag. Vi var på linja da det smalt,
Read More....

Frisk seilas med ny fokk

Det var duket for nok en frisk onsdagsseilas, og en god mulighet til å få teste den nye fokken. Da vi kom ned til startområdet var det friskere enn forventet og vi bestemte oss for å reve storseilet. Dette ble en strabasiøs manøver, da vi ikke klarte å finne le for vindkastene, men vi fikk etter hvert satt seilene der vi ville ha dem.Starten ved Riska var preget av god fart, og vanskelig å

Jysla Løye på TV

Behov for å teste nye seil kombinert med muligheten for litt publisitet lokket Jysla Løye inn i Vågen under avslutningen av Tour des Fjords søndag. Stuntet var vellykket og Jysla Løye kunne ses på TV2 i beste sendetid. Dessverre var det ikke nærbilde, men det får vi få til en annen gang. Det var uansett mye folk langs kaiene som la merke til oss og fotograferte.

Det er vanskelig å henge seg på Usain Bolt

Noen regndråper før avgang klarte ikke å legge en demper på stemningen og forventningene for sju Jysla Løgne mannskaper foran onsdagens seilas. Værmeldingene var lovende, og vi øynet en ny fin seilas.Etter en tett og spennende start ved Snekka, kom vi godt av gårde selv om vi måtte knive med Yanix opp mot Marøy. Det var heller ikke meningen å blande seg inn i Expressenes runding, men med

Fin dag på fjorden

Endelig var det en onsdag med litt mindre vind. Vi stilte mer fulltallige enn på lenge, og forventningene var derfor skyhøye som vanlig.Turen startet med mekking på instrumentene som har blitt vanlig prosedyre denne sesongen. Denne gangen var det ekstra vanskelig å få det til, men omtrent da vi passerte Marøy hadde vi logg og noe som minnet på vindstyrke. Neste utfordring var at det ene spilefestet
Read More....

Frisk vind og lave forventninger

Ny onsdag og nye muligheter, ny skipper, nytt mannskap, nye roller, men fortsatt ingen nye seil. Uvanlig mange forfall fra den faste gjengen førte til at forventningene for en gangs skyld var ganske lave. At det var så frisk vind talte heller ikke til vår fordel, men vi gikk nå ut for å prøve oss.På grunn av usedvanlig mye trafikk mot Hundvåg kom vi oss sent av gårde og fikk ikke tid til å

Vårskvulp

Lørdag var det duket for en vårlig helgeseilas og en fin tur på fjorden. Dessverre var ikke værgudene helt enige så det ble en sur og kald opplevelse.En ny opplevelse for Jysla Løye var harestart, spesielt siden vi skulle være hare. Med en vinddreining like før start ble dette utfordrende nok. Uansett kom alle de andre seks båtene seg av gårde, og vi kunne sette kursen mot Langøyosen.Vinden

Liten nedtur

Ny onsdag og nye muligheter. Etter forrige uke kunne det bare gå èn vei, og det gjorde det dessverre.Da det var frisk vind da vi gikk ut, valgte vi å sette et rev i storseilet. Det hjalp heller ikke at seilmakeren ikke klarte å holde leveransefristene han hadde lovet og at vi dermed ikke fikk testet den nye fireren som vi har bestilt.Det ble en dårlig start på en veldig skjev startlinje, og vi

Seier på første forsøk

Etter en lang vinter og noen hektiske dager med vårpuss og forberedelser, var det endelig tid for regatta. Noen små utfordringer ble det selvsagt på vei ut til start, som motortrøbbel , manglende spiler og manglende instrumenter, men ingen større enn at vi var klare på startlinja i god tid.Det ble en god start og vi hadde god fart og høyde i forhold til konkurrentene. Vi fikk opparbeidet

Film fra årets sesong

Brygga tar form

Etter en god dugnadsdag begynner brygga å ta form. Den har fått pullerter og vi har begynt å feste dekket. Dette blir bra!
Read More....

There's a new king in town!

20140530_160156-resized
Den nye profilen på Jysla Løye begynner å ta form!

Midlertidig hvit

20140529_134542-resized
Jysla Løye er hvit for øyeblikket. All gammel folie er revet av og småskader blir sparklet og pusset fint før den nye folien skal på. Vi gleder oss til det nye looket!